2012. március 15., csütörtök

Maci vs. Nintendo - mivel játsszon a gyerek?

Budget Pillow azt  reklámozza, hogy ne a szülő válasszon. Elsősorban neki, és a vele együtt gondolkodóknak üzenem: márpedig kedveskéim, a szülő választ. Abban a szent, vagy éppen elátkozott pillanatban, mikor az első babajátékot válogatja a még pocaklakó gyermekének. Mert a szülő dönt, onnantól, hogy a teszt pozitív lesz, és úgy dönt, hogy megtartja, majd a legjobb tudása szerint felneveli a gyereket. Az, hogy az első játékot ki és miként veszi meg, nem részletezném. Én amire emlékszem, hogy nagyon akartam egy játszószőnyeget, ami lehetőleg felkelti a gyerkőc érdeklődését, és a csörgő-zizegő applikálásokkal leköti magát. Azt nem vettem figyelembe, hogy a  már gurulni tudó gyerek inkább ezt a tudományát  gyakorolja, és jobb híján a nagyobbak csipogtatták neki a kis oroszlán orrát :) Apropó, nagyobbak. Igen, van kérem három nagyobbam is. Lányok, és egy fiú. A lányok közül a legnagyobb babázik, neki kiterjedt Baby Born gyűjteménye van, az alap darabtól a hajas,  úszós, kisfiú-kislány változatból lehet nála találni. Nagy cucc, mert nekem meg Barbie baba gyűjteményem van, és nem tudtam ellenállni egy-két egyéb nagyobb babának, amik csecsemő méretűek, és alkatúak. Kettőnk babái kitesznek lassan egy kiállításra valót. Az 5 éves lányom viszont póni rajongó. A fiam pedig minden rózsaszín és baba ellenére autózik, neki kisautó gyűjteménye van, kettő parkoló házzal,és autópályával. A legkisebb lányom, aki idén lesz kettő, egyenlőre felváltva játszik mindennel, ami a keze ügyébe kerül. Na jó a Barbikkal nem, mert számára nem elérhető helyen vannak. Mi döntöttünk, mikor megvettük nekik a játékokat. Hogy azt vesszük meg , aminek örülnének. Nem erőltettem az 5 évesnek, hogy márpedig Te Barbie babát kapsz, és a fiamnak sem, hogy márpedig te dömpert, mikor ő azzal nem játszik (kapott mástól , de a szekrény tetején vár jobb sorára). Nem vagyok ellene a playstation-nek sem, viszont az már egy bizonyos kor elérése után jó dolog. Mert  ezeken a játékokon sem első sorban gyilkolászós programokat lehet csak és kizárólag futtatni, én pl. tavaly nyáron a sógoromén  a lányommal autó versenyeztem, és teniszeztem, bevallom, nagyon élveztük mindannyian. A szülő dönt itt is, hogy odaül-e a gyereke mellé játszani, és hogy találnak -e olyan játékot, amivel mindketten jól szórakozhatnak. Ez megint egy fontos dolog, az együtt töltött idő. Mert lehet a gyerekemnek bármennyi játéka, ha ÉN nem ülök le mellé, és nem kapcsolódok be a játékába. Akármennyire fura, és nevetséges is először, de annál nincs jobb érzés, mikor újra hív, hogy játsszak vele. És később ha nem egyedül van a nap nagy részében, talán nem is csábul el a netes "lőjük ki egymást, és káromkodjunk közben" játékok felé. Van szörnyű ellen példám. A férjem húgának egy gyereke van. Fiú. A sógornőm  elvált az apukától, és mivel el kellett tartania kettejüket(apuka meglepő módon léhűtő alak) látástól vakulásig dolgozott. Arra már nem maradt energiája, hogy a sráccal leüljön játszani, vagy esetleg beszélgetni. Nem tudom kitől,és mikor jött az első call off című játék, de az biztos, hogy a gyerek odáig jutott, hogy lógott az iskolából,és otthon a netes haverjaival ezzel "gyilkolták" egymást. Én akkor néztem furán, mikor arcpirító káromkodást halottam a szobájából,és azt hittem nekem szól, miközben észre sem vette hogy a közelben vagyok. Ő választott, az anyja meg megvette. Ha nem, bizony nem szégyellt anyósoméktól pénzt lopni, ahogy az anyjától sem, hogy megvegye az új videokártyát, amivel jobban fut a játék...  De a szülő dönt, és nem a játék kitalálóinak a hibája, hogy ha ez így alakul. Másrészt a mi sz.gépes játékaink olyanok, hogy lovasiskolában te vagy a paci gazdája, és feladatokat kell végig csinálni. Nagyon szép a grafika, és a zene is kellemes. Ezen felül a nagylányom internetes farmer, amit szintén nem ellenzek. Viszont a gépen be van kapcsolva a kiskorúak veszélyeztetését kiszűrő figyelő, így m,ég csak véletlen sem juthat olyan oldalra, ami szerintem nem egy 12 évesnek való. Mert az én felelősségem a döntés, és ha rontok, az én hibám lesz!!!

Ez a bejegyzés a TeszVesz blogger versenyén indul:
www.teszvesz.hu/bloggerverseny
Jelentkezz Te is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése